״אופנה אחראית״, תערוכה אופנה חדשה בנושא קיימות תיפתח בדיזינגוף סנטר.

0
341
קרדיט צילום: אחיקם בן יוסף

שישה עשר סטודנטים שנאבקים על עקרונות, תפיסות עולם ורעיונות חדשים ובועטים יצרו קולקציות המעבירות מסרים אלו, הפרויקט יוצג בתערוכה החל מתחילת חודש מאי בדיזינגוף סנטר.

קרדיט צילום: אחיקם בן יוסף

 

שלושים ושתיים מערכות לבוש ושישה עשר פורטרטים שהם משטחי טקסטיל יוצגו בתערוכה שתיפתח ב: 1 עד 17 למאי ותעמוד בכמה מוקדים בקומת הכניסה בדיזנגוף סנטר. מטרת התערוכה לחשוף את עבודות הסטודנטים ושיתוף הפעולה בפורום ציבורי ולאפשר שיח שיורחב אל מחוץ לאקדמיה – אל החברה ואל קהל צרכניה – את הידע שנצבר על ידם – ליצור מפגשים עם לקוחות הסנטר ולעורר מודעות למסרים שמוטמעים בדגמים. כך, מקווים הסטודנטים להראות מהי 'אופנה אחראית' בסביבת קניות אורבנית -קמעונאית כל עוד היא דוגלת בחינוך לשמירה על עולמנו בעקבות משבר האקלים הפוקד כל חלקה טובה.

מנחות הקורס: אורית פרייליך , דבי אליחאני

ראש המחלקה לעיצוב אופנה , שנקר – אילן בז'ה

 

 

 

 

פרויקט "אתחול אופנה" במחלקה לעיצוב אופנה ב"שנקר" מציע לסטודנטים בחינה היקפית ונוקבת על מיצובה של תעשיית האופנה בעולם. דגל הקיימות הורם במחלקה כבר בשנת 2016 וכיום, החלטנו לאמץ את המונח "אופנה אחראית" שהציעה עורכת האופנה של ה"ניו-יורק-טיימס" וואנסה פרידמן, ואשר הולם לחלוטין את תכני הקורס בהנחיית אורית פרייליך ודבי אליחאני.

 

במהלך הסמסטר, הסטודנטים לומדים מהם שנים עשר ערכי-הקיימות הרלוונטיים לעולם האופנה: כ'שימוש חוזר' בבגדים ובשאריות טקסטילים שסיימו את חייהם על המדף, 'פירוק-והרכבה' מחדש של עודפי יצור, הקפדה על הפרדה מלאה של בדים טבעיים מבדים סינטטיים, שימוש ב'מונו-טקסטילים' ובבדים שמיוצרים מחומרים חדשים מהטבע שמתכלים, לצד חשיבה קונספטואלית על אופנה 'מאריכת-ימים'. זאת לצד הבנה מהי שקיפות בתהליך העיצוב והייצור של אופנה וכיצד כל אלה יכולים לתרום ולמנף אותם בשלב העיצוב לחשיבה ערכית יצירתית ומקורית, שמתורגמת לדגמים שהם גם אחראיים וגם מיוחדים במינם.

 

בקורס ניתנת חשיבות מיוחדת לצירופו של צרכן-הקצה למהלך העיצוב, על מנת לעודד ראיה מעגלית באופנה אחראית בעולם קמעונאי. משפחת פילץ מבעלי "דיזנגוף סנטר" הינה נותנת החסות ושותפה פעילה בתוכן הקורס זו השנה השישית. שלושה סטודנטים אשר עבודתם הצטיינה במיוחד זוכים במלגת סמסטר להמשך לימודיהם מטעם דיזנגוף סנטר. שיתוף פעולה נוסף התקיים השנה עם "המציאון", שאף להם חנות גדולה בסנטר. הם תרמו לסטודנטים בגדי-יד שניה שמהם עוצבו שתי מערכות לבוש. בנוסף, דלתא גליל תרמה גלילי גרביים שלא נכנס לייצור, לעיצוב טופים, חולצות ובגדי גוף.