קניית בגדים אונליין – המגמה שכבשה את העולם

0
80
קרדיט Pixabay

בשנים האחרונות הפכה קניית הבגדים באינטרנט לתופעה גלובלית, עם צמיחה מטאורית של אתרי אופנה והלבשה מקוונים.

לפי נתונים שפורסמו לאחרונה, כבר כיום כ-30% מקניית הבגדים בעולם נעשית ברשת, כאשר בקרב הדור הצעיר המספרים גבוהים אף יותר. והתחזיות הן שבתוך כמה שנים מחצית מקניית הבגדים תהיה מקוונת.

מה מניע את הגידול המהיר הזה? ראשית, הנוחות שבקנייה מהבית מושכת רבים, במיוחד בעידן העמוס בו אנו חיים. שנית, המגוון העצום באתרי האופנה מאפשר למצוא בקלות את הסגנון והגזרה האהובים עלינו. ולבסוף, המחירים בדרך כלל זולים יותר בהשוואה לחנויות הפיזיות.

עם זאת, בהחלט מומלץ לנהוג בזהירות בבואנו לרכוש בגדים ברשת: לוודא את מדיניות המידות וההחזרות של האתר, לקרוא ביקורות של לקוחות אמיתיים, ולחפש חותמת "אמין" של ארגוני צרכנים – שיאפשרו לנו קניה ביטחונית ומרוצה.

מגדר וקניית בגדים אונליין

בניגוד לתפיסה הרווחת, קניית בגדי גברים אונליין אינה נחלתן הבלעדית של נשים. גם גברים רבים כבר הצטרפו למהפכה הזו, והרגלי הקנייה המקוונת שלהם ממשיכים לצמוח בהתמדה.

מחקר עדכני מצא שכ-40% מכלל קוני הביגוד וההנעלה באינטרנט הם גברים. בקרב גילאי 25 עד 34 הנתון הזה גבוה אף יותר. הגורם המרכזי שדוחף גם גברים לקנות ברשת הוא חוסר הסבלנות לקניות בחנויות פיזיות והרצון בתהליך קצר ויעיל יותר.

עם זאת, למרות הגידול בקניות המקוונות, גברים עדיין מבלים שעה וחצי בממוצע לקניית פריט ביגוד אחד, לעומת פחות משעה אצל נשים. כלומר, תהליך קבלת ההחלטות אצל גברים איטי יותר גם באינטרנט. ובנוסף, שיעור ההחזרות של פריטי לבוש גבוה יותר בקרב גברים קונים.

נראה אם כן שלמרות שינויים בהרגלי הקנייה, הבדלי המגדר עדיין באים לידי ביטוי גם בעולם האופנה המקוון. ייתכן שבעתיד הטכנולוגיה תסייע לצמצם פערים אלו.

השפעת קניית הבגדים המקוונת על חנויות הרחוב

הצמיחה המהירה בפופולריות של קניית בגדי נשים אונליין באינטרנט החלה לתת את אותותיה גם בחנויות הפיזיות המסורתיות. רבות מהן מדווחות על ירידה במכירות, וחלקן אף נאלצות לסגור בשל התחרות המקוונת.

עם זאת, מומחים מעריכים שלחלוטין חנויות הביגוד לא ייעלמו מרחובות הערים בעתיד הנראה לעין. הסיבות לכך הן מגוונות. ראשית, עדיין יש קהל גדול שמעדיף למשש ו"להרגיש" את הבד לפני הרכישה. שנית, להתאמה אישית של סטייליסט יש ערך מוסף. ושלישית, החנות משמשת גם כבילוי וחוויה חברתית לרבים.

לפיכך, התחזית היא שהחנויות ימשיכו להתקיים, אך יצטרכו להתאים את עצמן למציאות המשתנה. הדגש יהיה על חוויית לקוח ייחודית ואישית ופחות על מכירת מוצרים סטנדרטיים. המותגים שיצליחו בכך, ימשיכו לשגשג לצד העולם המקוון.