כיצד לאפר נכון עור פנים עם אקנה?

0
283
צילום: רונית כהן

אקנה היא אחת מבעיות העור הנפוצות, במיוחד בתקופה של שינויים הורמונאליים. הופעתה עשויה לפגוע בביטחון ובדימוי העצמי. כמובן שחשוב לטפל בתופעה וכן לנסות למנוע את היווצרותה או לפחות להפחית את הסיכויים באמצעות טיפול נכון בתכשירי הטיפוח המקצועיים המתאימים ביותר, אבל ניתן בהחלט להסוות את הפגמים באמצעות איפור עד שהעור חוזר לקדמותו. הבעיה היא שנשים רבות משתמשות באיפור כבד בעל מרקם מאסיבי או איפור שלא מותאם לצרכי העור ועשוי להסב נזק לעור ולהחמיר את המצב. כיצד תדעי לבחור את המייק אפ הנכון בשביל ואת תכשירי האיפור המותאמים לעור אקנתי? שאלנו מיכל חלילי, מדריכה בכירה בחברת הקוסמטיקה הישראלית- בינלאומית מעבדות GIGI וחזרנו עם תשובות.

איפור על עור נקי

הבסיס לאיפור מוצלח הוא תמיד מריחת איפור על עור נקי וכמו שלא נלך לישון עם איפור על הפנים ונניח לעור לנשום בלילה, כך לא נמרח איפור על עור פנים מלוכלך. ננקה היטב את הפנים לפני שמתחילים במריחה – בין אם בשימוש בתכשירי רחצה, מי פנים וקרם לחות שמכיל גם מסנן קרינה לפני התחלת בשכבות. אם אנו לחוצות בזמן, ניתן להשתמש במגבונים לניקוי מהיר ללא מרכיבים שומניים הספוגים בקומפלקס של חומצות פעילות ומסייעים בהסרת תאים מתים, הצטברות שומן ולכלוך.

צילום: סשה דובינסקי

מאט זה שם המשחק

מוצרי האיפור השמנוניים רק מחמירים את הברק המאפיין את עור הפנים וחשוב להחליפם באיפור נטול שמנוניות כמו פריימר מאט או מייק אפ שאינו מכיל מרכיבים שומניים. רכיבים אלה עשויים רק לזרז את בלוטות החלב ולגרום להחמרה במצב הפצעונים. ניתן לבחור בשני סוגים: מייק אפ נוזלי שיהיה לנו קל יותר "לעבוד איתו" ולטשטש את הפגמים או סטיק ייעודי לטשטוש הפצעים להסוואת פגמים בעור שהינו גם בעל תכונות טיפוליות והוא מכיל חומרים אנטיבקטריאלים המונעים התפתחות של חיידקים והוא אף מרגיע ומנטרל את האדמומיות הנפוצה במצבים של אקנה. חשוב למרוח אך ורק בנקודות בעייתיות ולאחר מכן את המייק אפ להשלמת המראה האחיד.

ממה להימנע ובמה לבחור?

חשוב להימנע ממוצרים על בסיס אלכוהול שיכולים להחמיר את האקנה ועל מנת לקבע את שכבות הבסיס אפשר להשתמש בפודרה או באבקה לקיבוע, כך שהאיפור ישמור על עמידות גבוהה גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים של לחות. חשוב לזכור להימנע מתכשירים שעשויים לגרום לסתימת הנקבוביות  ולהשתמש במוצרים שיספחו את השמנוניות כמו גם מוצרים שיכסו את האזורים הבעייתיים. חשוב לבחון את האיפור בתנאי אור שונים על מנת לוודא שהעור נראה טוב מכיוונים שונים. ניתן לבצע "בקרת שליטה" באמצעות מגבונים לתיקון האיפור בעת הצורך. יש לבחור במייק אפ שיוכל לשמור על עורך זוהר במשך כל שעות היום וללא תחושת השמנוניות האופיינית לעיתים למייק אפים שאינם מותאמים לעור עם אקנה.

חשיבות הלחות גם במצבי אקנה

צריך להבין כי עור אקנתי הוא עור שמן מיובש. אחד המיתוסים הגדולים בעולם הטיפוח הוא שהסובלים מאקנה אינם זקוקים ללחות ושקרם לחות עלול להחמיר את עור הפנים הדלקתי. בעבר סברו שקרם לחות יוצר אקנה או מחמיר את המצב והיה נהוג להמליץ לייבש את העור ככל שניתן. כיום כבר יודעים שקרם לחות מסייע בשמירה על הנקבוביות, מניעת אקנה ושיפור הפצעונים במיוחד באזורים הנוטים לדלקתיות כמו לחיים, מצח ואף. בעקבות שימוש קבוע בקרם לחות מותאם אפשר להבחין בשיפור משמעותי.

איך לבחור קרם לחות נכון לעור

לחות חשובה לעור הסובל מפצעונים מכמה סיבות: הלחות מזינה את העור ומאזנת אותו. חשוב לבחור קרם לחות ידידותי לאקנה שלא יסתום את הנקבוביות ולמרוח אותו לאחר שטיפה יסודית של הפנים וייבוש עדין.

קרם לחות אידיאלי הוא כזה המכיל רכיבים היוצרים שכבת הגנה על העור ובו זמנית מחליקים את פגמי העור. הוא נדרש להיות עשיר בלחות המרככת ומגינה על העור וחומצות ממקור טבעי המפחיתות התפרצות שטחית של פצעים. חשוב שהוא יהיה נטול רכיבים שומניים או מרכיבים אלרגניים וכן יכיל מסנני קרינה. יש למרוח על עור הפנים כאשר הוא נקי בכמות המאפשרת כיסוי מלא של הפנים.