קיץ חם – כך תערכו עם ביגוד מתאים לפעילות ספורטיבית?

0
1333
קיץ חם - כך תערכו עם ביגוד מתאים לפעילות ספורטיבית?
קרדיט לתמונה: freepik

ישראל היא מדינה חמה ושטופת שמש, ובחודשי הקיץ קשה מאוד להתאמן בחוץ בגלל תנאי מזג האוויר והחום הכבד. כדי לשמור על כושר גופני ואורח חיים בריא ומאוזן, חשוב לשלב נכון את הפעילות הספורטיבית בחודשי הקיץ, וכדי להתאמן בנוחות ולהגן על הגוף והבריאות מומלץ לבחור ביגוד ספורט המתאים לעונה ולסוג הפעילות הגופנית.

בשנים האחרונות החלו יצרני ביגוד הספורט לפתח ולשווק מגוון בגדים איכותיים לפעילות ספורטיבית גם בעונה החמה, לדוגמה חולצות מנדפות זיעה, ביגוד העשוי מבדים נושמים, ביגוד גמיש התומך בשרירים ומאזן את טמפרטורת הגוף, בדים המכילים חומרים אנטי בקטריאליים, בדים עם הגנה בפני קרינת UV ועוד.

המחירים של בגדי הספורט המתקדמים ירדו משמעותית במרוצת השנים וכיום כולם יכולים לרכוש אותם במחירים שווים לכל כיס. יצרני הביגוד מציעים בגדים נוחים מבדים טבעיים וללא סיבים סינתטיים, הבדים המתקדמים מבטיחים תכונות חשובות המסייעות למתאמנים בחודשי הקיץ ובשאר עונות השנה, מאחר והבדים מנדפים היטב את זיעת הגוף, מגנים על העור בפני קרינת UV, מונעים תופעות כמו אלרגיה, גרד ופריחות בגלל הזעה בבגדים והם מסייעים בשיפור תוצאות והישגים.

בגדי ספורט לנשים ולגברים המתאימים לאימונים בקיץ

ביגוד ספורט המתאים לפעילות ספורטיבית בקיץ מאופיין לרוב בבדים קלילים, נושמים וטבעיים, בעיצוב מרהיב ומקורי, כאשר הבגד מעט משוחרר ועליו לספק מענה תרמי ולסייע לקירור הגוף ולנידוף הזיעה.

לאימונים בקיץ כדאי לבחור בגדי ספורט העשוי מסיבים טבעיים, אלו בדים מתקדמים טכנולוגית המציעים מגוון תכונות הנחוצות לאימונים בקיץ, למשל שמירה על טמפרטורת הגוף, הגנה בפני קרינת UV, שמירה על המערכת החיסונית והשרירים, שיפור זרימת הדם, מגע נעים, נידוף זיעה יעיל ותפרים לא מורגשים.

חשוב לבחור בגדים נוחים ואווריריים המתאימים לסוג ולמאפייני הפעילות הגופנית, יש בגדים המתאימים לאימונים בחדר כושר, לריצות, ליוגה, למשחקי כדור, להליכה, לרכיבה וכו'.

כללים לאימון בטוח ואפקטיבי בחודשי הקיץ

בחודשי הקיץ מומלץ להתאמן בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב כאשר מזג האוויר נוח ונעים יותר. מומלץ להימנע מפעילות גופנית אינטנסיבית בחוץ כאשר השמש ניצבת מעל הראש, כלומר בשעות החמות, וכמובן שיש לבצע מתיחות, לחמם שרירים לפני הפעילות ולהרבות בשתיית מים. לפני האימון חשוב לאכול ולספק לגוף את כל המרכיבים הנחוצים לו, מומלץ לאכול לפחות שעה או שעתיים לפני האימון, ובמהלך האימון ניתן לאכול פרי או חטיף בריאות, וכמובן לעשות הפסקות שתייה מרובות.

לפני היציאה מהבית כדאי לבחור ביגוד ספורט המתאים לסוג האימון ולעונת הקיץ, הבגדים חייבים לנדף זיעה אחרת מסתכנים במכת חום, התייבשות או בצינון והתקררות בגלל המזגן החזק.

באימונים המתקיימים בחורף יש להקפיד על ביגוד מתאים, ניתן להסיר שכבות במהלך האימון, אך יש ללבוש בגדים מחממים ומבודדים תרמית כדי להימנע ממחלות. לפני האימון בחורף חשוב לבצע מתיחות ולהקפיד על חימום ארוך מהרגיל כדי להימנע מתופעות כמו שרירים תפוסים.