אנה של החלומות

0
2182
אנה של החלומות

"חיי את חלומותייך" זו לא סיסמה שדופה, אלא מסר אישי של אנה סוי, אחת הדמויות המעניינות והמשפיעות בעולם האופנה האמריקאי. סוי אוהבת להשתעשע בחלומות ציוריים ובפנטזיות אופטימיות, אך יותר מכך היא אוהבת להגשים אותם.

ואכן סוי היא שחקנית חריגה על במת האופנה הניו -יורקית.

בשלהי שנות ה- 80כשניו-יורק עדיין התפארה ברוח הסולידית שנשבה ברחובותיה והעניקה לגיטימציה ללבוש הספורטיבי כלבוש עירוני מהוגן וגם התירה לנעול נעלי התעמלות עם חליפות, כאשר דונה קארן הפליאה לעצב חליפות לנשות קריירה וקלווין קליין התהדר בסגנונו הקלאסי והמינימליסטי, כאשר רלף לורן עדיין חלם על בוקרים וחיי הקאונטרי ואוסקר דה לה רנטה וקרולינה הררה עיצבו בגדים יוקרתיים לגברות הניו-יורקיות , הגיחה אל המסלולים דמות חדשה שתיבלה את נוף האפנה באווירה דקורטיבית, צבעונית ומשעשעת, שזורה בהיסטוריה של תרבויות ותקופות שונות.

סוי הציעה אופנה אלטרנטיבית, צעירה ורעננה כאופציה מנוגדת למראה הקלאסי ששלט בתמונת האופנה הניו- יורקית. במקום לצאת למסע נוסף שתומך בחליפות רשמיות יצאה סוי למסע אל עולם אחר, קסום שופע צורות וצבעים ססגוניים. סוי הכתיבה סגנון חדש לשמלות ומערכות נשיות ומתחנחנות, רומנטיות ואתניות משופעות בהדפסים ססגוניים, רקמות ושילובי בדים נועזים.

את ההשראה לקולקציות שלה שואלת סוי מהסביבה ומהתרחשויות אליהן היא נחשפת, ממוזיקה, מתרבות הצעירים ומאופנת הרחוב, ממקורות אתניים ורוחניים ומשווקי פשפשים.

אנה סוי נולדה בדטרויט שבמדינת מישיגן למשפחה ממוצא סיני, סוי, שופעת ביטחון וייחודית, לא הרגישה זרה בעיר בה היא גרה, היא הייתה תלמידה טובה, מעורבת ומקובלת בחברה וכמי שתמיד התעניינה באופנה הצטיינה גם בלבושה.

בדומה לכל ילדה אחרת גם סוי שיחקה בילדותה בבובות, תפרה להן בגדים והעניקה אינטרפטציות אישיות לשמלות שנלבשות בחלוקת פרסי האוסקר. בהמשך החלה לתפור גם לעצמה ולאסוף דפי אופנה ממגזינים.

בגיל 16 עברה סוי לני-יורק על מנת ללמוד ב "פרסונס" בית ספר נחשב לעיצוב.בפרסונס הכירה והתיידדה עם סטיבן מייזל, שלמד בחוג לאמנות והפך, לאחר מספר שנים, לאחד מצלמי האופנה המובילים בעולם.מייזל, לדבריה של סוי, היה החבר הטוב ביותר שתמך ועודד אותה בקידום הקריירה האישית שלה.

בתחילה ליוותה סוי את מייזל כסטייליסטית שסגננה את הפקות האופנה שצילם, לאחר שנתיים עזבה את פרסונס והחלה לעבוד בכמה חברות שעיצבו בגדי ספורט לצעירים. בשנת 1981 עיצבה קולקציה קטנה של שישה דגמים שנשאה חן בעיני קנייני "מייסיס", חנות הכל בו הניו-יורקית שרכשה מיד את כל הקולקציה המיוחדת והשתמשה באחד הדגמים למודעת פרסום בניו-יורק טיימס.

במקום עבודתה לא היו מרוצים מהתחרות הזו והציבו לסוי תנאי שתחדל או תעזוב את המפעל. סוי בחרה לעזוב על מנת להקים את מותגה האישי. היא החלה לעבוד בפינת הסלון של דירתה וכשהעסקים התרחבו עברה למרחב נוח וייצוגי יותר.

בתחילת שנות ה-90 הציגה לראשונה על מסלולי האופנה בניו-יורק, אוסף במראה שלם של בגדים ואביזרים שזכה באהדת התקשורת. דוגמניות העל, שהיו חברות אישיות שלה, ביניהן נעמי קמבל,לינדה אוונגליסטה וקריסטי טרלינגטון, התנדבו להשתתף בתצוגה הראשונה שלה וגם לבשו את הבגדים שעיצבה במסען לתצוגות של מעצבים אחרים באירופה.

הן הפיצו את שמה של סוי בין הדוגמניות האחרות שהתעניינו בעיצוביה הייחודיים של סוי. כל מי שראה שאל היכן ניתן להשיג שמלות כמותן עד שגם קרל לגרפלד התעניין לדעת, "אנה, אנה מי זו האנה הזו?"

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here