לונדון – מנקודת מבט אישית

0
2196
לונדון - מנקודת מבט אישית

לונדון בשבילי היא סוג של התמכרות שאחת לתקופה (לצערי זה לא קורה מספיק בשל אילוצים טכניים) אני חייבת להזריק לוריד.

כשאני מגיעה לשם אני מרגישה מצד אחד בבית, מרגישה שהגעתי למקום מוכר ומצד שני תמיד יש אזורים חדשים שהם בסצנה כרגע, חנויות חדשות, תערוכות מרתקות בקיצור תמיד צריך להתעדכן, להבין מה חדש, מה יש מעניין כרגע ואיפה כדאי להשקיע את הזמן שברוב המקרים לא מספיק למה שיש לעיר להציע.

מה שבטוח הוא שאני תמיד חוזרת משם עם טעם של עוד…

לחובבי נוסטלגיה כמוני יש ללונדון הרבה מאד להציע, משווקים מסחריים יותר ופחות, עד חנויות בגדי וינטאג' ששתולות בה לא מעט, וכמובן חנויות של חפצים, ריהוט, כלים וטקסטיל ששווה לבדוק.

חנות רטרו אחת כזו – מאד צבעונית ושמחה וניתן למצוא בה גם בגדים, גם תכשיטי פלסטיק, תיקים ונעליים, חפצים, כלים, קופסאות, וילונות מפעם ורהיטים, נמצאת במעין מרכז קניות חמוד וקטן שנמצא בקרנבי סטריט ונקראת TW.NELEO , אותי היא הצליחה לרגש.

קובנט גרדן זה איזור שחייבים לסמן וי בכל ביקור ולהתעקש דווקא על הרחובות הקטנים עם החנויות היותר מיוחדות ומעניינות. שלוש כאלה הן: חנותה של cath kidston שיש לה כמה חנויות בלונדון ועוד שתיים או שלוש בארה"ב. זו חנות שהייתי מוכנה לגור בה.

קופסאות פח, כלים מפלסטיק, מאמייל, אהילים, מצעים, תיקי פלסטיק, תיקי רחצה, סלים, מטריות, סינרים, סכום, אפילו אוהלים ושימשיות, טפטים ועוד. הכל בהדפסי נקודות ובהדפסי פרחים בצבעוניות נעימה בעיקר של תכלת, ירוק מנטה, ירוק דשא, ורוד, אדום ולבן.

צריך הרבה זמן לקלוט את כל מה שיש לחנות להציע ולהחזיק טוב טוב את הארנק כי לא זול בכלל אבל בהחלט שווה ביקור שמעורר חיוך. החנות נמצאת ב-shelton st. 28-32 ליד החנות של יורבן אאוטפיטרס. דרך אגב יש שם גם קצת בגדים אבל הם ממש לא מעניינים.

חנות שנייה היא של מעצבת בשם oral kiely שנמצאת ב- Monmouth st. 31.

החנות מציעה תיקים וארנקים וכן בגדים כשהכל בהדפסים מאד אופיינים למעצבת, עם נופח רטרואי. ההדפסים חוזרים בכל העיצובים כולל בטפטים שעל קירות החנות, בתקרה, בזכוכית ובכל עיצוב החנות. הכל מאד מוקפד ומריח מאיכות.

החנות השלישית היא חנות גרביים ברח' ניל 66A שנקראת Tabio .

זוהי רשת חנויות גרביים מיפן שיש לה סניף גם בקינגס רוד וגם בתוך הסלפריגיס ויש להם מבחר גרביים מאד איכותיות ומאד שוות בכל מיני אורכים, בסריגות מעניינות וצבעוניות מגוונת.

יש כמובן עוד חנויות ספרים, אופנה, נעליים וכו' – צריך לשוטט ולגלות.

כשמגיעים לעיר כדאי כאמור תמיד לבדוק את הגלריות השוות, איזה תערוכות מציגות. יש תמיד תערוכות צילום, עיצוב ואומנות עכשווית ששווה להקדיש להם זמן.

שלוש מהן: Hayward gallery, Saatchi gallery בסוויס קוטג', ו-serpemtine gallery שנמצאת בלב ההייד פארק.

כדאי תמיד לתכנן את היום כך שתהייה בו טעימה ממגוון האפשרויות כדי לא להיסחף לשוטטות בחנויות בלבד כי העיר הזו בהחלט יכולה לסחוף לזה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here