בשמלה אדומה: איך להתאים את הצבע האדום לבגדים

0
2195

הוא בולט, חזק ומלא בתשוקה. אדום הוא אחד הצבעים הראשונים שעולים בתודעתנו, ואין ספק שמדובר בצבע דומיננטי אשר דורש את כל תשומת הלב. שימוש בצבע בולט זה בא לידי ביטוי גם בסרטים. אי אפשר לשכוח את האישה בשמלה האדומה מהסרט "מטריקס" בין שאר העוברים והשבים ולבושי השחורות, ובסרט השחור-לבן "רשימת שינדלר" בחר הבמאי סטיבן ספילברג להשאיר המעיל האדום של הילדה אשר הפך בסופו של דבר לסמל.

אם את לובשת אדום, מה זה אומר

מכיוון שהאדום הוא צבע בולט במיוחד, אופן השילוב שלו בבגדים משדר תחושות אחרות בכל פעם. אלה כמה דוגמאות:

  • שמלה אדומה חלקה – אם את מעוניינת להפוך למסמר הערב ולהפנות אלייך את מלוא תשומת הלב, את יכולה בהחלט ללבוש שמלה אדומה. רק שימי לב שאת עלולה לקחת לרבים מן האורחים או המארחים את הפוקוס, כך שלא כדאי להופיע בשמלה אדומה בחתונה של החברה הכי טובה שלך.
  • נגיעות קטנות של אדום – אם את לובשת בגדים כהים בדרך כלל ונחבאת אל הכלים, אך סקרנית לדעת אם הצבע האדום מתאים לך, תוכלי לשלב אותו בעדינות. לדוגמה, ניתן להתאים חגורה אדומה לשמלה ירוקה-כהה או נעליים אדומות לשמלה תכולה או כחולה-כהה. הצבע האדום יעשה כבר את הטאץ', אבל לא יותר מדיי.
  • לשלב עם צבעים – הצבע האדום משתלב עם צבעים שונים כמו לבן, כחול-ג'ינס או שחור. אם את מעוניינת במראה שיקי שתמיד באופנה, תוכלי ללכת על חולצה לבנה בעלת פסים אדומים.

כיצד אנו תופסים את הצבע האדום

הצבע האדום מככב בתרבויות שונות והוא בעל משמעויות שונות. רבים מקשרים את הצבע הזה לאהבה ולתשוקה מינית. הדוגמה הבולטת ביותר היא רובע החלונות האדומים באמסטרדם המתמקד בעיסוק בזנות. כמו כן, היום שהאדום מזכיר את צבע הדם, הוא מקושר פעמים רבות לסכנות, התראות, מלחמות ואזהרות. כך, כרטיס אדום בכדורגל הוא עונש לשחקן כדורגל המורחק מהמגרש. עם זאת, הצבע האדום נתון לא פעם לפרשנות. כך למשל, בשוק המניות של אמריקה הצפונית מסמל האדום תופעה של ירידה בשוק המניות, ואילו במזרח אסיה מסמל האדום עלייה במחירי המניות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here