אירופה סגורה לשופינג? כך תקני לך בגדי מעצבים שווים

0
1606
קרדיט - freepik

בעוד שבישראל ניתן להנות בשבועות האחרונים ממרכזי קניות ובילוי כמעט ללא הנחיות מיוחדות, מדינות רבות ברחבי העולם עדיין נמצאות תחת מגבלות תנועה שונות ונאבקות בהיבטים הבריאותיים והכלכליים של הקורונה.

במציאות מאתגרת זו, חובבות וחובבי שופינג ישראלים רבים אשר נהנו בעבר הלא רחוק מביקורים זמינים לערי אירופה האופנתיות בתקופות הסיילים ובכלל, יאלצו כעת לבחור היטב את יעדיהם בעולם, אך עד מהרה יוכלו גם לגלות כי כיום אין בהכרח צורך להרחיק ולעופף אל מעבר לים וניתן לרכוש בקלות בגדים של מעצבי אופנה מובילים ובעלי מוניטין, מכל העולם, כאן בישראל מבלי לארוז מזוודות ולהחתים דרכון. להלן הדרכים הזמינות והבולטות לעשות כך:

  1. ראשית, חנויות קונספט – בשונה מרשתות האופנה הגדולות והמובילות, חנויות קונספט מייבאות לרוב בגדים בהזמנה אישית, תוך בחירה והזמנת מותגים, דגמים ומידות על פי שיקול דעתם. בחנויות הללו לא תזכו אמנם למרחב של מידות, אולם לקוחות קבועים של החנות יזכו לרוב להזמנה אישית עלפי סגנון מועדף ואף לטלפון אישי מהחנות לעדכונים על מותגים חדשים שהגיעו. חנויות הקונספט שונו זו מזו בסגנון אותו הן בוחרות לייבא, כאשר כל חנות נוהגת לעבוד אל מול מעצבים אחרים.
  2. ויש גם הזמנה אישית – מעצבים רבים מפעילים בשנים האחרונות אתרי הזמנות ושולחים למספר מדינות ברחבי העולם, ביניהן גם ישראל כמובן, דגמים ועיצובי מובחרים, בהזמנה אישית בלבד. חובבי וחובבות התחום עוקבים באתרים הללו אחר העיצובים החדישים ומתחדשים מעת לעת בפרטים ייחודיים ואופנתיים שלא ניתן למצוא בשוק בדרכים אחרות.
  3. מחזקים את המעצבים כחולבן – גם במחוזותינו ניתן למצוא מעצבי אופנה מקומיים מוכשרים מאוד אשר מעצבים ומספקים קולקציות מקומיות מרהיבות ומותאמות לאקלים ולסגנון הישראלי. תעשיית האופנה כולה היא תעשייה בה נוגעת ההשראה ובמקרים רבים ניתן לזהות השראה של מעצבים בינלאומיים גם בקרב המעצבים הישראלים המובילים. המעצבים הישראלים מחברים בין סגנון אישי, השראה ומודרניזציה להתאמה לתרבות, לביקוש ולמזג האוויר הישראלי החם. לחלק מן המעצבים הישראלים חנויות מקומיות בהן ניתן להתרשם מן הקולקציות החדישות, חלקם עובדים בשיתופי פעולה עם רשתות מוכרות וחלקם נעזרים גם ברשת למכירת בגדים ולחשיפה של פרטי האופנה הרבים, באמצעות אתר אינטרנט, קטלוג דיגיטלי או אפליקציה.
  4. וכמובן, אתרי אונליין מיוחדים – אלו אתרים העוסקים במכירת פרטי ומותגי אופנה בלבד, עובדים בשיתוף פעולה אל מול מגוון רחב של מעצבים, בעיקרם באירופה ובארה"ב, ומספקים מגוון רחב של פריטים, מידות וסגנונות. אתרים מובילים בתחום יציגו שיתופי פעולה עם מעצבים, יזהו טרנדים וישלבו פרטי סטייל אקססוריז, לצד מידע, תמונות, שילובים ואפשרויות, ויהוו למעשה סמכות מקצועית בתחום האופנה. אתר המשתף פעולה עם מעצבי אופנה ידע להציע פריטי בוטיק ייחודיים אותם לא ניתן למצוא במקומות אחרים, מהדורות בגדים ואביזרים מוגבלות, קולקציות לאספנים, חשיפת קולקציות ומותגים לפני צאתם לשוק ועוד אפשרויות לחובבי האופנה.