תמיד אישה – גם בגיל השלישי

0
485
תמיד אישה – גם בגיל השלישי
קרדיט: הגיל השלישי

הגיל נותן את אותותיו והתפקודים אינם כתמול שלשום. פעולות יום יומיות פשוטות שעד כה ביצענו בקלות כמו רכיסת חזייה, גריבת גרביים, הליכה ואפילו משחק קלפים הופכות למורכבות ומעלות את רמת התלות בסביבה הקרובה. איך ניתן לשמור על העצמאות ועל הרוח הנשית גם כשהשיער האפיר? הנה כמה רעיונות למוצרים שכל סבתא צריכה (ורוצה).

להתהלך עם סגנון

עם הגיל משתנה גם רמת התפקוד הקוגניטיבית ובעקבותיה גם השליטה על פעולות יום יומיות רווחות כמו הליכה והתמצאות במרחב. נשים רבות בגיל העמידה רוצות מאוד לשמור על כוחן ועל תחושת העצמאות שהן נהנות מהן, ולא מעוניינות להיות תלויות בסביבה, בוודאי כאשר מדובר על פעולה יום יומית כמו הליכה. כיום ישנן חלופות רבות שתואמות את הרוח השנית העליזה ושוחרת מאשר מקלות ההליכה הקלסיים – מקלות עץ, חד-גוניים, שמזוהים כמוצר גברי יותר – כדוגמת מקל הליכה מתקפל ססגוני ומעוצב, ולא פחות חשוב – קל משקל, עשוי אלומיניום ומתקפל לחמישה מצבים לנוחות מרבית, נכנס לתיק האישי ומתאים אף בעת נסיעות או בעת ביצוע סידורים.

להיראות אלגנטית ולשמור על חזות יציבה

נשים רבות מכירות בחשיבותה של חזייה טובה שתומכת היטב בשדיים ובכך תורמת לחזות יציבה וזקופה. למרבה הצער, הגיל נותן את אותותיו ונשים רבות מתקשות לבצע את פעולת סגירת החזייה ולסובבה את הגב, שכן פעולה זו מגבילה אותן ומעלה את התלות בסביבתן. כיום אין עוד צורך לחוש בושה או לוותר על פריט חיוני כל כך לבריאות הנפשית והפיזית של האישה, חזיית נוחות הנסגרת מקדימה פותרת את הבעיה ויתרה מכך, החזייה תוכננה לנוחות מרבית עם כתפיות רחבות לתמיכה טובה יותר, עשויה מבד וללא חלקי מתכת ומגיעה במגוון מידות (B עד D) חזייה שמעניקה תחושה אוורירית כמו של גוזייה אך נסגרת בין השדיים באמצעות חמישה ווים ממש כמו חולצה מכופתרת.

ואם כבר בבגדים עסקינן הרי שגם שגריבת גרביים אינה פעולה כה פשוטה – היא מצריכה התכופפות והופכת למורכבת עד מאוד עם הגיל. רבים לא מכירים זאת אך סבתא תשמח להיעזר בגורב גרביים – עזר ידני המאפשר להשחיל את הגרביים על מתקן המחובר לרגל וכפי שצויין – ללא צורך בהתכופפות.

ומה לגבי פנאי? לא מוותרות על הקלפים

"פעילות גופנית למוח" חשובה ממש כמו פעילות גופנית לשמירה על תנועתיות השרירים. משחקי קופסא ובפרט משחקים פשוטים וניידים כמו קלפים שומרים על מוח כשיר וחד ולא פחות חשוב מחברים אותנו אל הסובבים אותנו. אם הראייה מעט נפגעת אל חשש – תוכלו להיעזר בחפיסת קלפים עם מספרים גדולים לשחק רמי, מלחמה, ברידג' וסוליטר ואף לשדרג את החוויה עם מחזיק קלפים אביזר רב תכליתי שגם משמש כמחזיק מתכונים, רשימת קניות ופתקאות.

הכותבת היא סמדר איתן מומחית לשיפור איכות החיים של בני הגיל השלישי ובעלי קשיים בתפקוד, בעלת חנות מקוונת לשיווק עזרים יום יומיים באיכות מעולה.