"העולם שייך לצעירים" האמנם ?

0
2117

ירדנה זיו, אחת המעצבות הותיקות והשורדות, גם בימיה הקשים של הכלכלה הישראלי, משיקה את קולקציית הקיץ של הוניגמן.

לזכותה של זיו, שהמונח "צעיר" מתייחס לגיל שמתאים לילדיה, נושאת על שכמה את כובד הקולקציות של הוניגמן כבר למעלה מ-15 שנה, ועדיין לא מאסה.

מלאת אנרגיות, ואוהבת, עד כלות, את מה שהיא עושה, "אני אוהבת את זה, אני יכולה לעבוד אין סוף של שעות, לטוס תכופות להודו ולסין, לעקוב, לברור ולבדוק רעיונות חדשים ואת העשייה המקצועית של המפעלים אתם אנו עובדים מבלי להתעייף".

בהוניגמן יודעים להעריך את מסירותה ובמיוחד את כישוריה שבזכותם הצליחה להעמיד את אחת הקולציות הטובות והנכונות בין מפעלי האופנה המקומיים.

האוסף האחרון משקף את היד החופשית בה שולטת זיו על עיצוביה שלא פסחו ולו על אחד הגימיקים, הרעיונות או המגמות בהם היא חושקת ומתרגמת אותם בדרך כה אישית ושונה. זיו שמכירה היטב את אופיו של המותג אותו היא מייצגת ומכירה טוב יותר גם את סוג הלקוחות ואמצעיהם הכלכליים, לא מקפחת את דמיונה ולא את הלקוחות של הוניגמן שלא מצר את צעדיה ומאפשר לה לתרגם את המגמות הכי נחשקות למוצרים נגישים בהישג יד של כל אחת. ולא מדובר בבגדי יום בלבד, אלא גם בבגדי הערב המופלאים והמחמיאים שהחלה זיו לעצב לאחרונה.

זיו חרגה ממנהגה ובחרה להציג את הקולקציה בדרך אישית, החלטה נבונה שמאפשרת לראות את הדגמים על הדוגמניות מקרוב קרוב ועוד יותר קרוב על הקולבים. הזדמנות מצוינת לגעת בבגד, להפוך אותו וללמוד להעריך את כל השלבים השונים אותם עבר כל פריט ופריט. אך בעיקר לגלות כיצד ניתן לשלב ביניהם בהתאם לסגנון ולצרכים האישיים. האפשרויות הן רבות ויפות.

באוסף מבחר גדול של קבוצות בהן ניכרת השפעת סגנון הוינטאז' בבגדים שמראם ספק גמור ועם קימוט מבוקר נעים לעיין. מגוון רחב של שמלות שמש וחצאיות בגזרות שונות; חצאיות צועניות עתירות מקבצות וירכיות מעוטרות ברקמה עשירה וכן חצאיות פעמון מרחפות. גופיות נשיות מקושטות ברקמות ותחרות, שמלות עם קו מותן מוגבה וטוניקות במראה שמלות מיניאטוריות ומקטורנים מוצלחים שעוצבו בהשראת מקטורני הג'ינס הקלאסיים ועוטרו בהדפסים ורקמות. מרבית הבגדים מכובסים ומקומטים, אך את רובם, שעוצבו מבדי כותנה נעימים ואיכותיים, ניתן גם לגהץ.

בפרשנות אישית ובמינונים מאופקים מיתנה זיו את מגמות האופנה כך שהמראה האתני הספציפי הופך לאוניברסלי, הולם לרוח הזמן. זיו נעזרת במיומנות התעשיות ההודית והסינית על מנת לעטר את הבגדים בתחרות, סריגות קרושה, הדפסים ייחודיים כמו תמונת נוף עירונית מרתקת, רקמות מכונה ורקמת יד בנוסף לשיבוץ של אבני חן, חרוזים ופאייטים. בין העיצובים הבולטים, פריטים שנצבעו באופן מדורג על יד הספגת שולי הבגד באמבטיה צבעונית, כמו כן בטכניקות שונות של צביעת באטיק..

הקבוצה האקזוטית, עוצבה בהשראת הנופים של אתרי נופש, ים, שמים, פרחים וצמחייה אקזוטית.

קבוצה ספורטיבית חדשה שאינה מיועדת לזירת הפעילות הגופנית אלא מבוססת על פריטים שמשתלבים למערכות לבוש עירוניות בצבעים בסיסיים של שחור, לבן ואדום עם עיטורי זהב וסמלים. קבוצה נוספת שייכת לתרבות היכטות הפופולרית בצבעי לבן, אדום, כחול וירוק בפריטי לבוש בסיסיים שמתמזגים למערכות לבוש נוחות נינוחות ובטוחות.

באוסף מגוון תכשיטים, שבחלקם הם חלק אינטגרלי מהבגד, סנדלים ותיקים חדשניים מעוצבים מקליעת קש צבעונית ומעוטרים בחומר דמוי עור.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here