איך להתלבש בפגישה עסקית בקיץ

0
784
צילום גלעד בר שלו

קוד הלבוש לקיץ הישראלי הוא ללבוש כמה שיותר קצר, מאוורר וקל. לכן רב האנשים מתהלכים ברחוב עם גופיה, מכנסונים וכפכפי אצבע. אבל כשמדברים על קוד הלבוש לקיץ הישראלי בעבודה ועוד לפגישה עסקית  – זה כבר עניין אחר לחלוטין. 

בפגישה עסקית אי אפשר לנעול כפכפים או ללבוש מכנסונים, יש כמה דגשים חשובים בלבוש שכדאי שכולנו נכיר:

  1. לא להתלבש קצר מדי –  בפגישה עסקית מומלץ ללבוש מכנסיים ארוכים מחויטים, הרי חדרי הישיבות הם חדרים ממוזגים ורוב הסיכויים שהמזגן יקפיא את חלל החדר. אם את בכל זאת בוחרת להגיע בלבוש קצר, כדאי שאלו יהיו מכנסי ברמודה או חצאית שמגיעים לגובה הברך ולא מעליה. 
  2. לא להתלבש חשוף מדי – בפגישות עיסקיות חשוב להימנע ממחשופים עמוקים, חולצות בטן וגופיות ספגטי. תוכלי בהחלט ללבוש חולצה קצרה ללא שרוולים או גופיה עם כתפיות עבות וחשוב שלא יהיו צמודות מדי. אם בחרת בכל זאת ללבוש גופיה או חולצה שחושפת מעט יותר, הקפידי לשלב אותן עם עליונית או ז'קט מחויט שתוכלי ללבוש מעל. 
  3. לא להתלבש צמוד מדי – כשמתלבשים צמוד מדי בקיץ, עלולים להופיע כתמי זיעה תחת לבית השחי ובמקומות אחרים בגוף. אם החלטת ללבוש חולצה צמודה, התאימי לה חצאית מבד קשיח או מכנסיים מחויטים. תוכלי לבחור בחלק עליון בעל גזרה קלילה שאינה צמודה מדי והצמידי אותו אל המותן בעזרת חגורה או הכניסי את החולצה או חלק ממנה לתוך המכנסיים. כך תוכלי ליצור מראה מסודר שיחמיא מאוד לקו המותניים. 
  4. התאימי את הבד למקום – לא כל בד מתאים לפגישה עיסקית. בד פשוט כמו טרנינג, טריקו או לייקרה. עדיף לבחור בפרטי לבוש העשוים מ – 100% כותבה או שמכילים אחוז כותנה גבוה. אלה יהיו בדים רכים ונעימים שאינם נצמדים ואינם דורשים גיהוץ (מה שחוסך לך זמן יקר). שימי לב שהבד אינו שקוף ושלא נוצרו עליו כדוריות קטנות המראות כי הבד אינו איכותי. 
  5. כן לסנדלים, לא לכפכפים – נכון שכפכפים (ובעיקר כפכפי אצבע) הם הנעליים הכי נוחות לקיץ אבל הם פשוט לא מתאימים לפגישה עיסקית.  אם את לא חובבת נעלי עקב, תוכלי למצוא נעליים בעלות עקב שטוח עם סוליה דקה אך איכותית.

לא, לא,לא….אז מה כן ?

  1. כן לחזייה שמחזיקה כמו שצריך! אין לכן מוזג כמה זה חשוב ליצירת מראה מקצועי. רצוי ללבוש חזייה איכותית ותומכת עם כתפיות שלא בולטות מהחולצה ולא נופלות על הכתפיים ורצוי שתהיה בצבע גוף. כמו כן מומלץ ללבוש תחתונים עשויים מ-   100%כותנה, כאלה שייראו מתחת למכנסיים.
  2. שמלה היא פריט בוש לגיטימי לפגישות- אבל חשוב שתהיה מבד איכותי, רצוי בד אריג או בד קשיח כמו ג'ינס. שימי לב שהשמלה לא תהיה קצרה מדי.
  3. חליפה – לא לגברים בלבד. אפשר ללבוש חליפה עם חולצה או גופיה, אך חשוב להקפיד על בדים איכותיים ולהימנע מחליפה שעשויה מבדים כמו סאטן או טריקו המעניקה לה מראה של פיג'מה. 
  4. איפור ואקססוריז – הקפידי על שיער אסוף, איפור עדין ולא צעקני ותכשיט אחד או שניים שיעניקו מראה קליל, עסקי ומרשים ללא הרבה מאמץ.

קטי נאור  – יועצת תדמית וסטיילינג

https://www.facebook.com/keti.naor