חלונות ראווה

0
3247
חלונות ראווה

 והרבה לפני כן נושא התקציב. תמיד מנכלי חברה רואים בנו הבזבזנים של החברה, ישנה התחושה שחלון ראווה אינו חשוב מאותו עסק שנקרא רשת חנויות אינם מבינים כי אנחנו גורם לקידום מכירות.

וכאן כבר הופכים אותנו לקוסמים מצפים בתקציב קטן אם כל הבעיות הנלוות לפני בכלל בניית כאשר מדברים על השיווק ומכירת מותגים,אי אפשר להתעלם מהסביבה או האווירה שמעצב אופנה, מעצב חלונות הראווה או אדריכל החנות יצר עבור הצגת המותג בזמן מכירתו.והאופן בו אנחנו מציגים את המותג אם סביבת המכירה אינה מחמיאה או מתאימה למכירת המותג, הכול עלול לרדת לטמיון.חלונות הראווה הינו חלק מהמשולש הקדוש המורכב מבנה החנות(אדריכלות הפנים) מיצוב המותג ותצוגה

  • Visual merchandising
  • וחלון הראווה
  • Window display

עם תחילתו של המילניום לצד הטכנולוגיות המתפתחות והולכות והחומרים החדשים, נוצרת קוטביות בגישות העיצוב. ככל שרבים מאתנו רוצים להיות חדשניים ומעודכנים ככל האפשר, ישנו חלק בנו אשר קשור לבער ומעוניין לחזור לימים "של פעם". לתקופות בהן חשנו תחושות חום וביטחון,לזמנים בהם הייתה לנו תחושת שייכות חזקה.

ציבור הלקוחות של ימינו דומה לאל הרומי ג'אנוס(האל בעל שתי הפנים) .פן אחד מסתכל לעבר העתיד בציפייה דרוכה בעוד פן אחר מתגעגע לכל מה שמוכר ובטוח'.כפילות זו משפיעה גם על עיצוב החנויות בכלל על חלונות הראווה.מצד אחד יש נטייה למינימליזם ושימוש בטכנולוגיות וחומרים חדישים קרים ונקיים' ומצד שני בניית קונספטים מלאי אינפורמציה עמוסים 'חמים'.

שיוצרים גירויים תוקפניים וחדים יותר ומציעים סיפוקים מהירים,ישנם לקוחות המחפשים את העידון הקר,המתנשא והספרטני שמשייכים לאלגנטיות- יוקרה.כיום אנחנו חוזרים לתקופה של העיצוב המסורתי'

מעין מינימליזם לא אופייני ,החומרים מעידים על עושר ועידון: עץ טבעי ברונזה נירוסטה תאורה חמה שטיחים פריטים אומנותיים.לעיתים ניתן לראות שימוש באלמנטים קלאסיים או רטרו שמתווספים לצבעי קרם והבז' הרכים היוצרים אווירה חמה וביתית.

אלמנטים הלקוחים מארט דקו,ריהוט אופייני אלמנטים אירופאים מודרניסטיים.

בנוסף השימוש במילים הולך ופוחת ונחשפים אנו לעוד ועוד לתיאורים גראפיים, תצלומי ענק, צורות וגרפיקות רחוב.

לפיכך השינויים החברתיים משפיעים על דפוסי הקניה של הציבור.הלקוחות אינם קונים מכיוון שדבר כזה או אחר אזל בביתם אל מבצעים יותר קניות מתוך דחף לכן יש צורך בגמישות בעיצוב החנויות וחלונות הראווה, המטרה היא ליצור עולם עיצוב עם גירויים וכל זאת נתון לשינויים מהירים בזמן קצר.

מראה חלון הראווה עיצובו ובחירת המוצרים המוצגים בו מהווה כיום את כרטיס הביקור של החנות המותג יותר מכל גורם אחר.חלון ראווה מרשים הינו מפתח למשיכתם של הנתקלים בו לכניסה אל החנות או להשאיר חותם בזיכרונם – בתת מודע.

אני לרוב מגדירה את עצמי לא פעם כמוכרת סמויה ,אני מוכרת ע"י עיצוב החלון ע"י הלבשת הבובות או כל דבר אחר שהחלטתי שהציג על ידו את המוצר של אותה חנות בפני העובר ושב.

ברגע שגרמתי לאותו עובר ושב להיעצר ליד החלון ומשכתי את תשומת ליבו ויותר מזה גרמתי לו להיכנס לתוך החנות או לחזור ולבקש מוצר או פריט המוצג בחלון אני הגעתי למטרה.

בנוסף אני הוא הגורם המתווך בין מעצב האופנה לעובר ושב אני מעבירה את המסר של אותו מעצב אופנה אותה חנות מותג אל הלקוח באופן ישיר לפני כניסתו לחנות.

חלון ראווה צריך לגרום למזדמן מולו לרצות לעצור ולהציץ .

חלון ראווה – לידה מחדש

דינה דור מעצבת חלונות ראווה מעל 20 שנה מורת דרך שלי עמיתה וחברה טובה אמרה לי פעם שכל חלון ראווה הוא כמו לידה מחדש.

עד הגעת ההפקה ובניית הפיילוט הראשוני של חלון הראווה אנחנו לפעמים מראים סקיצות נמצאים בלחצים התרגשויות וכמו כל יוצר מרגישים אך אותו חלון שאנחנו עובדים אליו יוצא מתוך הבטן לעולם.

אם זאת אנחנו נתקלים בכל מני קשיים לוחות זמנים מטורפים לרוב שמגיעים מהמותג .הפצה של החלון לכל הרשת כמה שיותר מהר.

חלונות בגדלים לא נכונים קטנים מידי או גדולים מידי בלי פרופורציה עומק החלון לרוחבו. קונספט שניתן את הפיתרון הכולל ושהחלון צריך להיות ובאון …כי זה תפקידו של מעצב חלונות ראווה ויודעים מה כנראה אנחנו קוסמים כי אנחנו מצליחים לעשות את הוואו.

קובי גואטה מעצב האופנה של מותג "רה וורארו" שיתף אותי בראייתו על חלונות ראווה בכך שאמר ' חלונות ראווה הוא גורם חשוב בכל חנות הינו מקדם מכירות כמו כל פרמטר אחר שקשור לשיווק נותן אפשרות להציג את האמירה החזון של הקולקציה, חלונות ראווה הינם חלק מעולם האופנה ומושפעים מעולם האופנה.

שאלתי את קובי בתור מעצב שמסתובב בעולם ונתקל בחלונות ראווה

מה דעתו על החלונות ראווה אצלנו בארץ?

קובי,יש התקדמות טובה בחלונות ראווה אך עדיין שומרים על פחות פנטזיה ויותר חלונות מכיריים.מפחדים להעיז.

החלון צריך לגרום לגירוי ללקוח כדי להיכנס פנימה לחנות.

הרבה פעמים חלון הראווה מקדם מוצרים שתקועים מכירתי ואך שהם מוצגים בתוך קונספט בשילוב הצבעוני של החלון בהלבשה על הבובה כל זה עוזר לתת ראייה מחודשת של המוצר לעומת הצגתו בתוך החנות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here