ילדיו השונים של גדעון אוברזון

0
2546
ילדיו השונים של גדעון אוברזון

כראוי לקודים של האופנה העילית חתמה את תצוגת האופנה שעיצב גדעון אוברזון לגוטקס, שמלת חוף לבנה, או נכון יותר שמלת ערב מדהימה, משובצת יהלומים ששוויים בלבד הוא 30 מיליון דולר. זו הייתה אחת התצוגות המדוברות בניו-יורק, גם הביקורות לא חסכו בתשבחות והצלמים שלא הצליחו להגיע לתצוגה, שהתקיימה ביום הראשון של התצוגות, התאמצו נואשות להשיג צילומים מהצלמים שנוכחו בתצוגה. יהלום ענק ששוויו 12 מיליון דולר ועשרות יהלומים בערך של 18 מיליון דולר עיטרו את חזיית השמלה שהובלה תחת משמר כבד לאולם התצוגה. היהלומים הושבו לאחר התצוגה ללב לבייב, את החזייה מן הסתם הוא לא לקח.

שני אתגרים משמעותיים עמדו בפני אוברזון, האחד לעצב את האוסף הראשון שלו לגוטקס והשני להציג אותו בניו-יורק במסגרת שבוע האופנה האמריקאי. האוסף לקיץ 2005, שהוצג לפני חודשים ספורים זכה להדים חסרי תקדים. אוברזון שהיה במיטבו, הפיק את אחת הקולקציות המעניינות והציוריות ביותר שהיו לגוטקס מאז פרישתה של לאה גוטליב. אוסף שהזכיר את ימיו הטובים והיצירתיים של המותג שלא הכיר פשרות ולא אפשר לעצמו הנחות. באותה רוח יוקרתית ששרתה על גוטקס בימיה המפוארים הפגין אוברזון את מגוון כישוריו הטכנולוגיים והיצירתיים שמשייכים אותו לחוג מעצבי האופנה העילית. את התכונות האלה רכש אוברזון במהלך שנים ארוכות של יצירה שמצאו את ביטויין בדמיונו הפורה ביכולתו הווירטואוזית לשחק בגזרות ולטפל באיכותם הגבוהה של הבגדים. עושר של דגמים שעוצבו בתחכום ועניין, במבחר הדפסים ייחודיים בסטיילינג מעולה ובהתאמה טוטאלית של האביזרים, התסרוקות והאיפורים הייחודיים. כמו בכל קולקציה טובה גם במקרה הזה שקד אוברזון על הפקה שמבוססת על מבחר גדול של פריטים ודגמים בעלי אופי שונה שמאפשרים הצלבת פריטי הלבוש בבחירה והתאמה אישית.

בכתב יד בוטח וטעם טוב ומאוזן הוביל אוברזון את בגדי הים והחוף לגבולות חדשים, הוא עיצב גזרות מתוחכמות, שסעים אסימטריים שעוטפים את הגוף, חושפים את המותר ומצניעים את האסור מה שהעניק להם מראה מפתה ומבוקר. העיטורים באפליקציות של פרחי בד, רקמות, קליעות בד צבעוניות, הדפסים ושילובי צבעים מקוריים, הפכו כל פריט ליצירה אמנותית ואת האוסף כולו למושלם. הקולקציה הנכונה והמקורית מיועדת לשעות היום והערב ונותנת תשובות ענייניות לכל אחת, לכל עת ולכל אירוע, לכל טעם ולכל מבנה גוף. יצירה מושלמת שנהגתה ועוצבה תוך זמן קצר ביותר, "שלשה שבועות בלבד עבדתי על הקולקציה", סיפר אוברזון הנרגש לאחר התצוגה.

אב שהוליד שני ילדים שונים כל כך, כך על כל פנים נראים פניהם של שני האוספים שעיצב אוברזון לאותה העונה. התצוגה המפתיעה של גוטקס עושה עוול לתצוגה בה הציג אוברזון, לפני ימים ספורים, את האוסף של המותג שנושא את שמו. לזכותו של אוברזון ולתבונתו המקצועית הוא לא ניסה להתחרות עם האוסף שעיצב לגוטקס ולא חשב שליצור משהו פחות בומבסטי יפחית מערכה של הקולקציה. אלא שבשל אופיין השונה לחלוטין עומדות שתי הקולקציות בזכות עצמן. בעוד האחת מזוהה יותר עם האופנה העילית מזוהה השנייה עם הפרט-א-פורטה. אוברזון, המנוסה, שמכיר היטב את קהל היעד שלו, עיצב קולקציה נגישה. "בגדים שקל ללבוש אותם וגם קל למכור אותם", הסביר אוברזון. ואכן מרחב הבחירה באוסף הקיץ של גדעון אוברזון מוצע ב- 27 קבוצות שונות של בגדי ים וחוף ובגדי חופשה, שחלקם אינו מיועד בהכרח לחוף הים. הגיוון והמבחר הגדול של דגמים בגזרות שונות, השימוש בגימיקים מתוחכמים שמעניקים לבגד ערך מוסף, כמו תוספת יריעת בד למכנסיים שמאפשר להטות אותה כלפי מטה ולכסות את הישבן או להסיט כלפי מעלה ולהצניע את הבטן, או בגד ים שמתפרק לשני חלקים ופריטים עליונים ותחתונים שניתנים להתאמות שונות. כל אלה בנוסף לצבעים שמתחלקים לקבוצות סולידיות או ניאוניות בהשראת אורות ניו-יורק, המרקמים וההדפסים שאופיים שונה, הדפסים גרפיים, אבסטרקטיים ורומנטיים, אמורים לתת תשובות נאותות לבעלות טעמים ומבני גוף שונים.

ואכן האוסף מבוסס על מבחר סיפורי אופנה קלאסיים וסיפורים אוונגרדיים יותר תואמים לרוח האופנה העכשווית, כיד דמיונו המקורי של אוברזון.

יפים ומעניינים במיוחד בגדי הים העשויים מבד דמוי סריגת קרושה (סריגה במסרגה אחת), בגדי הים באדום לוהט מעוטרים בכתב יד זורם דמוי גרפיטי ובגדי הים הסקסיים, בצבעים עזים שעוצבו מיריעות בד מכווצות מושחלות בטבעות מתכתיות. נחמדה ובטוחה קבוצת היאכטות שעוצבה באדום כחול ולבן ועוטרה באלמנטים וסמלים ימיים ובגדי הים המינימליסטיים והסקסיים שמצורפת אליהם גופיה שקופה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here