מטעמים – תצוגת אופנה של גדעון אוברזון וקארן אוברזון

0
2218
מטעמים - תצוגת אופנה של גדעון אוברזון וקארן אוברזון

יש נחת מצמד המעצבים גדעון אוברזון ובתו קארן, הם עובדים יחד וניזונים אחד מהשנייה מה שעושה לשניהם טוב, ואפילו טוב מאוד.

קארן, שיינקה מילדותה את רזי האופנה והאסתטיקה, מתנהלת בנתיב שמשתפר מעונה אחת לשנייה, בעוד שגדעון, לצדה של בתו (יתכן שזה מה שהיה קורה לו אילו היה עובד לבדו), שומר על חיוניות צעירה שמשתקפת ביצירות האופנה המצעירות עם הזמן.

מעטים המעצבים, גם הגדולים והמפורסמים שבהם שהזמן לא

אוברזון לא נכנע לתיאטרליות הסוחפת המתרחשת על במת האופנה וזאת הוא הוכיח בתצוגה שהתקיימה לאחרונה בגן השקוף בשפיים. רק מעצב שבוטח בעצמו וביכולתו מסוגל למצוא שלווה בקולקציה כה נקייה ורגועה. אוברזון מחזיר את הפרשנות הנכונה למונח שיק באוסף אנין ואלגנטי גזור, מעובד ומונח ללא רבב.

ניכר היה שעם התבגרותו מנסה אוברזון לשמור על שתי הקצוות, לזרום עם ההתפתחויות באופנה אך לא לטבוע אלא לטפל במגמות האופנה בפרשנות הגיונית וממותנת. התצוגה החלה במערכות מחויטות מבד פשתן לבן, מעוטרות באז'ור וסרטי סאטן צבעוניים, רעננות היו גם מערכות הפשתן המרכבות ממכנסיים, עליוניות או חצאיות קלוש בהדפסי פסים ופרחים במראה של משיחות מכחול בצבע שחור על לבן.

מכנסיים מבד שיפון גזור באלכסון ובקומות מדורגות דמויות פגודה, הם תחליף נאות למקבצות (וולנים), המראה הנדוש והכל כך פופולרי.

גם השמלות והחצאיות ששוליהן אסימטריים, שבמרבית המקרים פרומים, מתורגמות באוסף של אוברזון בדרך שונה שפוסלת את הסגידה לדקונסטרקטיבי. שמלות "שיפט" וחליפות מינימליסטיות בצבעי טורקיז או כתום עזים, מעוטרות במחרוזות עץ בגוונים חמים, משרות אווירת מלתחה נינוחה ובטוחה.

בחירת צבעים והתאמתם בדרך שקולה מאפיינת את האוספים של אוברזון אלא שהפעם הוא התנסה בקשת צבעים חצופה ובמיזוגים פולריים שלמרות נועזותם השרו אווירה רגועה ונעימה. ירוק פיסטוקים, צהוב, ורוד נועז,תכלת טורקיז וכתום צרוב יפות ויעילות במיוחד היו השמלות והחליפות המינימליסטיות בצבעים חזקים, טורקיז או כתום, שנוספו להן מחרוזות עץ בגוונים חמים. רובה של הקולקציה, במיוחד בגדי הערב האלגנטיים (בירוק פיסטוקים, צהוב, ורוד מהמם, תכלת וטורקיז), הצטיינו בקווים מחמיאים, כביכול פשוטים, שאופיים המהודר הושג מעושרם ואיכותם של הבדים, ממפלי הבדים, המפתחים האסימטריים המעניינים, העיטורים והרקמות, ובמיוחד מאופייה המשוכלל של העבודה.

במסורת המשפחתית נותנת קארן לאביה את הזכות לסיים את התצוגה וגם לפתוח אותה בקבוצה מצומצמת של בגדי ים, בין שתי הקולקציות מציגה אוברזון אוסף שגם הוא ראוי לציון גבוה.

קיץ ? אז מה ? מאימתי שחור הוא צבע חורפי? לאוברזונית השחור הוא כל הצבעים, צבע יסוד לכל קולקציה ולכל עונה. גם הקיץ היא מציבה את השחור כצבע אלגנטי מוביל במלתחה. אלא שלאחר שהות ארוכה בהודו היא מרככת ומעדנת אותו בלבן. אוברזון לא מדברת בשפת האופנה הרוחנית שמקורה באתרי ההתנתקות שבהודו. מפוכחת והרבה יותר מציאותית עיצבה קולקציה פונקציונלית וצעירה של פריטי לבוש נוחים: חצאיות סינרים שמשתלבים בקומות אסימטריות, מכנסיים בגזרות מרווחות ומעניינות, חולצות טי צמודות מסריגים נמתחים אליהן צורפו יריעות ארוכות של בד שחבשו ברישול והצטלבו על הזרועות. יפה במיוחד גזרת המכנסיים, ה"דו פרצופיים", עם קוו מותן גבוה כשהאבנט הרחב נרכס בחזית באמצעות לחצניות מתכת במראה צנוע אך גם יכול להיפתח ולהתקפל כדשים שחושפים את הבטן.

נושא אחר שמלווה את אוסף הבגדים מושפע מאווירת הים, האהובה עליה, ובו פריטי לבוש בצבעי נייבי ולבן, גרסה חדשה למכנסי המלחים עם סריגים וגופיות בכחול ולבן וגופיות שחזיתן מעוטרת בפאייטים צבעוניים.

המראה הספורטיבי מתחלף בקבוצה אחרת של פריטי לבוש נשיים מבדי שיפון קלילים, חצאיות בעלות שוליים "עקומים" ופרומים, כפתרון יעיל לחצאיות בגזרה מתעגלת, שכה קשה לעצב להן מכפלת סימטרית.

בנוסף מציגה אוברזון גופיות קטנות וצמודות עם כתפיות דקות מושחלות בחרוזים, וגופיות עם גב חשוף, חצאיות מבדי שיפון מרחפים בהדפסים צבעוניים של משיכות מכחול בפסים או פרחים להן מותאמות גופיות שחלקן הקדמי נאסף ומצטלב.

לתמונת הסיום בחרה אוברזון בצבע שחור לפריטי לבוש מבדים מקומטים, מכנסיים בגזרה מרווחת וחצאית מעטפת ששניהם נאספים בחגורה נקשרת עשויה מסרטי סאטן שחור. העליוניות מעוצבות כגופיות שמוטיב השרוכים שולט בהן, שרוכים מחטבים בצידי הגוף או נכרכים ונקשרים כאריזת מתנה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here